• Min vardag

    "Så som man tänker – Så blir det"

    Idag har vi haft en föreläsning på jobbet med rubriken ”Så som man tänker – Så blir det”. En kvinna var och f?rel?ste om bemötande mm.
    Hon n?mnde bl a tre olika personer:
    ? Pessimisten
    ? Naiva optimisten
    ? Realistiska optimisten
    Visst är vi ibland pessimister, vi tror inte att vi kan tex gå ner i vikt eller utföra ett arbete.
    Ibland är vi naiva optimister, och vi tror att vi kan allt, att vi kan gå ner i vikt på 0-tid osv.
    Men så har vi den sista, den realistiska optimisten, som tänker att det är klart att jag kan gå ner i vikt, ?ndra mitt ?tbeteende osv men är realistisk och vet att det kan ta tid, men det gör.
    Allt handlar om att tänka positivt ”Så som man tänker – Så blir det…”